Trhový kódex23. marec 2018

Photo: Nora&Jakub

Výber predajcov a organizácia potravinového trhu v Starej tržnici sa riadi tzv. Kódexom potravinových trhov, ktorého presné znenie nájdete priamo na trhoch v informačnom bode. Kódex bol vypracovaný v spolupráci so Slow Food Pressburg.

Pri výbere trhovníkov sa riadime najmä nasledujúcimi bodmi:

• uprednostňujeme predajcov roľníckych prebytkov, farmárov a výrobcov potravín, ktorí pôsobia v regióne a predávaný tovar preukázateľne pochádza priamo od nich – farmárov alebo výrobcov potravín.

• pri obchodníkoch s potravinami zohľadňujeme, či nimi ponúkané produkty sú dopestovateľné alebo vyrobitelné na Slovensku. V takom prípade uprednostňujeme farmárov alebo výrobcov pred obchodníkmi.

• Pri obchodníkoch ponúkajúcich zahraničné produkty overujeme pôvod tovaru a uprednostňujeme produkty výnimočné svojou kvalitou, tradičné špeciality, remeselne vyrobené potraviny alebo produkty v bio kvalite či fair trade. Zároveň uprednostňujeme malých dovozcov, ktorí sa špecializujú na krajinu/región alebo konkrétny produkt.

• V prípade gastro–predajcov overujeme pôvod a kvalitu vstupných potravín a uprednostňujeme takých, ktorí časť svojich potravín zabezpečujú priamo od farmárov či výrobcov.

• Dbáme na väčšinové zastúpenie regionálnych produktov (min. 70%) oproti dovozovým potravinám (max. 30%).

• Kozmetické produkty nesmú tvoriť viac ako 5% z celkového množstva predajcov a uprednostňujeme slovenských výrobcov kvalitnej prírodnej kozmetiky.

Unikátny mestský projekt

05. september 2017
Na námestí pred Starou tržnicou v Bratislave odštartoval unikátny mestský projekt up! city. Stoja za ním spoločnosť Volkswagen Slovakia (VW SK) a Aliancia Stará Tržnica (AST) spolu s partnermi Mesto Bratislava, ZSE a cyklokuriér Švihaj šuhaj. Čítaj viac